Сторінки

Шляхи підвищення ефективності уроку. Психологічні поради педагогу

1. Зробіть мету уроку метою учнів.
Поясніть життєву цінність теми для учнів (а не тільки для контрольної чи іспиту).
Попросіть учнів пояснити значення завдань чи сформулювати завдання.
2. Формулюйте мету, орієнтуючись на потреби й інтереси учнів.
Використовуйте ігри, фільми, демонстрації.
Використовуйте опитування, результати анкетування учнів для виправлення своїх помилок у викладанні.
Уникайте «магії слів» - фраз, що звучать красиво, але значать мало.
3. Під час розвитку мотиву досягнення орієнтуйте учнів на самооцінку діяльності.
Запитуйте в учня: «Ти задоволений результатом?», замість оцінки говоріть: «Ти добре впорався з роботою».
4. Якнайчастіше ставте учнів у ситуацію вибору.
На початку вивчення теми інформуйте учнів про те, чому вони повинні навчитися, які форми роботи і перевірки знань можуть бути використані, запропонуйте певну програму дій з варіантами вибору.
Пропонуйте учням самим вибрати для себе рівень складності завдань.
5. Допомагайте учням ставити перед собою реалістичні завдання.
6. Допомагайте учням бути відповідальними за успіхи та прорахунки.
Після виконання завдання попросіть учнів розповісти, що було  особливо важко, як вони з цим впоралися.
7. Зробіть ситуацію успіху досяжною для кожного учня.
Вибирайте такі завдання, під час виконання яких учні будуть частіше домагатися успіхів, ніж невдач.
8. Пов’язуйте навчальну інформацію з життєвим досвідом учнів.
9.Створюйте умови для підвищення якості знань учнів та їхньої самоповаги.
Змініть методи пояснення так, щоб кожен учень міг досягти успіху.
Для слабких учнів використовуйте конкретний матеріал, вивчайте кожен аспект окремо, готуйте спеціальні програми для навчання учнів низького рівня досягнень.
Дозвольте і підтримуйте роботу в парах: сильний і слабкий учень.
Учіть позитивному ставленню до себе через навчання позитивної мови: «Я можу це зробити», «Я можу змінитися так, як вважаю за потрібне».
10. Дайте учням можливість фіксувати й оцінювати свій прогрес.
Розділіть роботу на чіткі етапи.
Надайте зразки правильних дій, за якими можна орієнтуватися і оцінювати свій успіх.
Перевіряйте уміння і нагороджуйте тих, чия самооцінка відповідає успіху.
11. Враховуйте вікові особливості учнів у розвитку їх особистості та пізнавальної сфери.