Сторінки

Персональний сайт педагога ПТНЗ: реалії, проблеми, перспективи

Сучасні перетворення, що відбуваються в суспільстві, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес вимагають кардинального вдосконалення знань і навичок педагога професійно-технічного навчального закладу. Так як нові цифрові пристрої стають звичними атрибутами сучасної молодої людини, учні охочіше спілкуються з комп’ютером, ніж з книгою. У цих умовах для успішної роботи педагогу потрібно не тільки самому активно використовувати сучасні інформаційні технології, але й робити так, щоб і учень активно використовував їх. На мою думку, однією з важливих форм роботи сучасного педагога професійної освіти є створення та використання особистого веб-сайту, який дозволить йому краще організувати навчально-виховну діяльність на уроці, підвищить пізнавальну активність та мотивацію учнів до навчання.

Важливим завданням будь-якого сайту в мережі Інтернет є те, щоб якомога більше людей дізналися про автора, напрямок його діяльності. Специфіка глобальної мережі надає педагогу чимало додаткових можливостей щодо привернення уваги до себе, свого предмета, певної робітничої професії, відкриваючи величезні можливості для висвітлення інформації та вільного доступу до неї. Так як Інтернет працює цілодобово, будь-який користувач у будь-який момент часу може зайти на сайт і отримати необхідну інформацію, написати листа, знайти інші координати для зв’язку.
Персональний сайт педагога є одним з важливих показників оцінки інформаційної компетентності, демонструє його вміння представити свої педагогічні та методичні розробки для оцінки професійної компетенції, обміну досвідом, дозволяє брати участь у різноманітних конкурсах, конференціях. Безумовно, грамотно розроблений персональний сайт з актуальною інформацією, цікавими статтями, бібліотекою електронних книг, блогом, посиланнями на інші ресурси буде цікавий багатьом відвідувачам мережі Інтернет.
Створення веб-сайтів – важкий і кропіткий процес. Сьогодні Інтернет надає педагогу велику кількість ресурсів та інструментів для створення свого сайту і використання його в освітньому просторі. Є безліч безкоштовних конструкторів сайтів, де є готові дизайни, модулі та легкий функціонал. Приклади таких сервісів: uCoz, Webnode, Jimdo, Key.ua, Blogger. Природно, що підтримка працездатності сайту і високих позицій у рейтингах пошукових систем потребують певних затрат часу та творчих ідей педагога.
 Персональний сайт – це комунікаційний центр, що дозволяє перетворювати, зберігати, транслювати інформацію, спрямовану на вирішення проблем освітнього характеру. Сайт може виступати і засобом масової інформації, і як засіб дистанційної освіти, і як інтернет-магазин навчально-методичної літератури та дидактичних матеріалів, як місце обговорення актуальних питань, як дошка оголошень, як файлообмінник, і, звичайно, як візитна картка педагога.
Якою ж має бути структура сайту педагога ПТНЗ? В кожного може бути своє бачення цього питання. На мою думку, на такому веб-ресурсі повинна бути своєрідна візитівка викладача чи майстра виробничого навчання: загальні відомості про педагога (освіта, педагогічний стаж, курси підвищення кваліфікації), інформація про нагороди, результати педагогічної діяльності.
Педагогу професійного навчання на своєму веб-сайті варто розмістити інформацію про робітничу професію, навчання якої здійснює викладач чи майстер в/н, її актуальність, важливість на сучасному ринку праці, можливості подальшого працевлаштування та професійного росту.
На сайті також необхідно розмістити навчальні матеріали для учнів. Це можуть бути пізнавальні матеріали з певного предмета чи професійної діяльності кваліфікованого робітника, наприклад, про застосування інноваційних виробничих технологій, інструментів, матеріалів тощо. Доповнити текстову інформацію можуть зображення та відеоматеріали (навчальні фільми, відеоуроки, відеофрагменти виробничих робіт). Значну користь для учнів може принести каталог посилань на інтернет-ресурси, які містять інформацію, що стосуються їхньої навчальної діяльності, майбутньої професії, працевлаштування.
На створеному персональному сайті викладач чи майстер виробничого навчання може розмістити добірку власних матеріалів: методичні розробки, дидактичні матеріали, статті, конспекти уроків, презентації до них. Саме так може здійснюватися презентація власного досвіду та організація спілкування з колегами посередництвом глобальної мережі. Можна запропонувати скористатися матеріалами вашого сайту своїх колег, які могли б коментувати їх, таким чином забезпечуючи зворотній зв'язок. Колеги можуть підказати цікаву ідею щодо сайту. Таким чином, через свої сайти педагоги можуть ділитися досвідом, розвиватися у колі однодумців.

В нашому навчальному закладі ведеться активна робота зі створення персональних сайтів педагогів, вже другий рік здійснюється їх апробація. Так, в мережі Інтернет функціонують сайти викладачів спецдисциплін з професії кухар, викладачів біології, іноземної мови, сайт майстра виробничого навчання будівельних професій, сайт методиста. Аналізуючи їх роботу, можна з впевненістю сказати, що персональний сайт не тільки допомагає педагогу в організації навчально-виховної та позаурочної діяльності, а й в значній мірі підвищує імідж викладача чи майстра виробничого навчання серед учнів та колег.